Lekki i potężny.
Audi S4 Limousine

Sercem S4 jest nowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Jednostka 3.0 TFSI generuje 260 kW (354 KM) mocy oraz 500 Nm momentu obrotowego. Napęd na cztery koła quattro jest dostępny w standardzie i przenosi tę moc na drogę dzięki indywidualnym ustawieniom systemu Audi drive select. Nowa 8-biegowa skrzynia tiptronic reaguje dynamicznie, płynnie i praktycznie bez przeskoków.

Silnik 3.0 TFSI


Odczucia i dynamika na poziomie samochodu sportowego. S4 Limousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 250 km/h. W cyklu NEFZ samochód spala poniżej 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów (170 gramów CO2 na kilometr). S4 Limousine osiąga te wartości dzięki nowej 8-biegowej skrzyni tiptronic, która pracuje bardzo wydajnie, wygodnie i dynamicznie. Jeśli tylko sytuacja na drodze na to pozwala, przełącza się ona w tryb swobodny, oszczędzając paliwo.

Jak w każdym modelu Audi S, moc sześciu cylindrów przekłada się na drogę dzięki dostępnemu w standardzie napędowi na cztery koła quattro. Podczas normalnej jazdy, międzyosiowy mechanizm różnicowy z samoczynną blokadą, przekierowuje 60% momentu obrotowego na tylną oś, a 40% na oś przednią. Wyzwaniem dla niego nie jest nawet dynamiczne pokonywanie ostrych zakrętów. Napęd quattro minimalnie wyhamowuje wewnętrzne koła, zapobiegając w ten sposób ich uślizgowi. Jazda jest precyzyjna, stabilna i sprawna. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy dodatkowo poprawia prowadzenie przez aktywne rozdzielanie siły między tylne koła.

Podwozie Audi S4 Limousine


S4 Limousine celująco pokonuje wszystkie zakręty. Podczas dynamicznej jazdy na autostradzie, imponuje doskonałą stabilnością kierunkową. To wszystko dzięki nowo zaprojektowanemu podwoziu. Zawieszenie pięcioogniwowe na przednich i tylnych osiach precyzyjnie rozdziela siły podłużne i poprzeczne, zapewniając optymalne osiągi we wszystkich sytuacjach na drodze. Tak, jak w przypadku elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego, oba wyróżniają się bardzo lekką konstrukcją.

Sportowe podwozie S znajduje się o 23 milimetry niżej niż w modelach A4. Zawieszenie o ciągłej kontroli tłumienia, wraz z silnikiem, układem kierowniczym, skrzynią tiptronic i sportowym mechanizmem różnicowym tworzą system dynamicznej jazdy Audi. Dzięki niemu, kierowca może różnorodnie regulować tryb pracy podwozia, dostosowując go do własnych preferencji i warunków jazdy. Tryby jego działania to: comfort, auto, dynamic, wydajny i indywidualny.